Oferta PBN w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Ciebie stworzyliśmy.

By odbiorca znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie należy poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci blogów idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i e-mail lub telefon. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również wpis w internetowym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z bieżącymi informacjami, prawem, doradztwem finansowym oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO