Jeśli masz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę www, niewątpliwie po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania. Jasne jest przecież, iż w XXI w. obecność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, ponieważ to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak zatem wybrać solidną firmę SEO? Polecamy posłuchać podpowiedzi specjalistów, a najlepiej tych od Google.
Google podpowiada, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO
Nie da się ukryć, że cała branża SEO, czyli działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i nieustająco rozkwita praktycznie wyłącznie za sprawą Google. Pomimo pojawienia się licznych opcji, jak np. Yahoo, Bing czy Yandex, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się pozyskać widoczność w internecie, musi pracować na swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku sektorów, w których występuje mocna konkurencja, zwykle nie jest to osiągalne bez wsparcia speców z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest nowością, i nakręciło krótki kurs, jak zatrudnić dobrą agencję SEO.
Cechy rzetelnej firmy SEO zdaniem Google
Maile Ohye, pracownik, Google z przeszło 10-letnim stażem, w kilku punktach objaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:
- dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe,
- zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- nieprzerwany monitoring kondycji strony i regularną analizę jej statystyk,
- zdolność estymacji budżetu oraz czasu potrzebnego do zakończenia planowanych wdrożenia,
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, jak działa branża klienta, jakie są jego cele oraz kto jest jego najpoważniejszą konkurencją.
Pracownica Google zaznacza również, iż rzetelna firma SEO nigdy nie obieca fenomenalnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, niejednokrotnie dającą namacalne rezultaty dopiero po kilku miesiącach pracy.