Spoty reklamowe to zazwyczaj 30-sekundowe produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest także udostępnienie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, przed klipami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Wiele przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejszy sposób na promocję usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe najczęściej nie przekraczają 30 sekund i przekazują treści w bardzo okrojonym formacie, zatem przy ich produkcji istotne jest twórcze, nieszablonowe ujęcie przedstawianego tematu. Ze względu na to, że reklamy w tradycyjnych mediach wyświetlane są w przerwach między programami, ich autorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa również dobrze dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów

Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (stabilizatory obrazu, drony, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także profesjonalnych aktorów i lektorów. Podstawą filmu reklamowego jest zawsze fascynujący scenariusz, który przyciąga uwagę odbiorców, zadziwia ich kreatywnością, a nieraz nawet pobudzi do myślenia lub wzruszy.